livet har nere

livet har pa langkawi ar ganska lika varje dag:
frukost
ol pa balkongen
middag
babylon
och ibland aker vi till sunba och dansar.

fixning av tatuering

kakelaksdodarna

min o carolines snyggaste sida da vi spanar grisar;D

Langkawi !

Langkawi ar for harligt!! Kom hit igar kvall istallet for pa morgonen som var tankt fran borjan. Speedboaten var full sa vi fick ta kvallsfarjan istallet, resan hit va jatte mysig, satt sjalva upp pa deck och hade picknick/lunch med ol och chips. Han namligen inte ata natt innan vi akte for koh lipe for allt blev lite kaos. Fick inte lamna in passena dar man alltid gor sa fick springa till andra stranden och dar fanns de en resturang och den var full. och vi han inte ga tillbaka igen for de var bra 30 min till den gick. Allt detta koas var for att den thailandska prinsessan skulle komma till on. Aldrig satt sa mycket poliser som under den sista dagen dar. var poliser over hela on med 10 m mellan sig. Helekoptrar och stora fartyg lag runt on, snacka om att hon hade skydd iaf. ;p

men livet har e super, bor pa ett jatte fint motell for 60 kr/per natten med A/C och alla fyra i samma rum. Riktigt roligt. Igar blev de en bra start med en lyckad fest pa Babilon och sen vidare till Sanba, deras ute stalle har pa langkawi. Var val inte hemma foran halv 5 och sen skulle vi upp halv 10 for att flytta till motellet. Var fullt nar vi kom dit sa fick sova en natt tvarsover gatan. sa idag har de blivit en seg dag pa stranden och en drink pa babilon och nu vantar kudden for oss alla:)

Puss&kram

Koh Lipe

Har pa Koh Lipe ar allt underbart, en liten paradise o. Vi ligger pa stranden fram fran 10 till halv 7 om dagarna, eftermiddagen avslutas alltid med en eftermiddags ol och musik till solnedgangen. Ganska harligt.
De borjar bli riktigt varmt har nu sa man springa och badar minst 20 ggr om dagen kanns de som;D
Kvallarna ar lugna, sitter pa stranden vid barerna och tar en eller tva ol och spelar lite spel, inte mycket party har men ikvall ar det fullmoon sa da hoppas vi pa lite battre drag!

Idag skulle vi ta en promenad och kolla laget pa andra stranden efter lunch, vi gick och gick en lang strand tills vi kom till en udde dar stranden tog slut, sa vi tog oss upp for en lang backa och hamnade pa en resort och sen i skogen, japp dar var vi "vilse". Efter 45 min hittade vi Jacks Jungel bar, stannade och tog oss en kall dricka. och sen vara bara at go igen, och tillslut hittade vi en asfalterad vag med skyltar sa vi viste vilket hall vi skulle. De visade sig aven da att vi kunnde gatt rakt fram istallet for att svanga hoger efter den dar resorten sa hade vi kommit till den asfalteradevagen. Men istallet irrade vi omkring over en och halv timme. hahah. Vilken eftermiddag om jag sager sa, men nu har vi gatt runt halva on iaf, haha!

Nu ska vi ta oss en Ol pa "ballen" som Caroline sager och kolla efter grisar;)

Puss&kram

pa vag mot nya aventyr

Nu sitter vi har och vantar pa att nan ska hamta upp oss och sedan ta oss till piren, darefter blir de speadboat i 3 timmar till Koh Lipe och forhoppningsvis ar redan Caroline och Natalie dar da om inget har kronglat. :) Dagarna har pa Koh Lanta har varit riktigt lugna och skona, bara njutit och igar lag vi i vara solstolar mellan 11-18. Sag solnedgangen vara pa vag ner frafor oss, underbart!

Mina mirkaelpillar funkade super ocksa, svullnaden ar nastan helt nere pa ogat nu och jag kan titta utan att behova anstranga mig for att kunna se natt. De ar skont det!

Elin har precis kommit pa att om man spanner at midje remmen pa ryggsacken slipper man fa all vikt bara pa axlarna, hahahah! Ja hon e rolig nu, hon kan bara sin rygga flera mil nu sager hon. ;D

Nu kommer bussen sa maste kila.

Puss&Kram
Linda

(fasterfiffi- jag saknar er oxa massor, langtar tills jag far en san dar kram som bara du kan ge! Rolig att du laser hoglasning ;p puss pa er alla pa lingongatan! )

en chock..

Vaknade i marse och kollade mig i spegeln och mottes av en chock. Mitt ena oga var lika stort som en  pingisboll, hela ogonlocket svullet och sag knappt nanting. sa nar vi vaknat och atit frukost var det dags att leta reda pa en doktor, kom till doktor sarin efter att ha suttit i ett vantrum i over en timme, suck! Fick massa hokuspockus medecin i sma pasar. lite laskig tycker jag, grona och oranga. ;p Sen kom nasta problem tankte vi, hur fan ska vi ta oss hem vi var ganska ode. men dar kommer varan snalla tuktuk forare han hade stallt sig i skuggan och vantat pa oss, dagen hjalte. ;D

Resten av dagen har jag fatt legat i skuggan med solbrillorna pa, far inte vistas i solen eller dricka alkohol. sa jag sitter under min korkek och laser en bok, ganska trist eftermiddag faktiskt och dom kommanda dagarna kommre nog va lika trista dom.

Ikvall ska jag satta pa mig solbrillorna och sen ska vi aka in till saladam och kolla runt, men idag ska jag inte gora av med lika mycket pengar som igar hade jag tankt. Blev en shopping runda igar, en klanning, ett par solbrillor, en bikini och en klanning till lillan. (men sang precis en bild pa henne och javlar vad hon har vaxt, tror fan den kommer vara for liten) Alskar att pruta har nere med angrar det dock sen nar man ska packa ryggsacken och bara den till nasta stalle. Men har nu bestamt mig att de inte ska bli nan mer shopping foran i Bangkok och MBK;D

Nej nu har det slutat regna sa ska passa pa att springa till rummet nu.

Puss&Kram

lugnet har kommit.

Precis sa ar det, har pa Koh Lanta har de tyst och lugnt och knappt na liv pa stranden vi bor. Snacka om att komma till ett stalle dar man kan slappna av. nar man ligger pa stranden ser man knappt en kotte som badar om man jamfor med phiphi. Koh Lanta ar rena motatsen mot Phiphi.

Vi bor nu pa ett mysig litet hotell med AC pa rummet, sa himla skont och pool har vi oxa det e lyx pa hog niva.
Kom hit igar vid 1, la oss pa ett par solstolar med poolen 1 menter bakom oss och stranden 2 meter framfor oss, sa skont. lag och njot fram till 5. aldrig legat sa lange pa stranden sen vi kom hit. Pa kvallen tvingade jag elin att folja med pa Thai massage, hon har fatt massage en gang tidigare sa hon va valdigt narvos, jatte kul tyckte jag;)
"men vada, ska hon ga pa min rygg, orkar jag de" sa elin. Da tankte jag, orkar man bara din overfulla och tunga ryggsack orkar du nog den dar lilla thaitanten. haha;)

Ikvall ska vi aka in till Saladam och kolla hur livet ar dar, lite mer liv an har hoppas jag:)

Pussokram
Linda

Skulle vara kul om ni kunde skriva era namn under kommentarer sa jag gick veta vilka som laser;D (nyfiken i en strut)

Elin och Linda i Asien...

..., Ja det ar sa det ser ut nu (tyvarr) om man sanger sa.

Har snart varit pa PhiPhi i 2 veckor, bara alskar detta stalle,dock inte alla dumma cyklister som plingar hela tiden. Over nyar bodde vi uppe i begen (kandes det som,) tillbringade nagra dagar tillsammans med Kamillas familj, jatte trevligt;)
Jag och elin hade besok pa rummet nar vi bodde dar oxa, vara forsta besokare. 2 sniglar, 2 kackerlackor och en tusenfoting som lang i min sang. inte ett dugg mysig om ja sager sa:)

Efter 3 dagar i begrgen flyttade vi ner till Sacha's Guest House, ett super mysigt stalle med Balkong och allt, lyx!
Har under dagarna har tagit Dykarcertifikat. Och det var bland det roligaste och haftigaste jag gjort, hade en super bra instruktor alex, som hjalte mig att fixa att jag fick all undervisning och sa pa svenska. sa under 3 dagar var jag inte sa rolig att umgas med pa kvallarna, pluggade konstant till slutprovet. och som tur klarade jag det och aven alla ovningar vi hade i vattnet. Gjorde 4 dyk pa 2 dagar och man markte att man blev "battre och battre" efter varje dyk. Men att se livet under vattnet ar rikigt haftigt, natt jag verkligen rekomenderar, DYK! :D

Imarn aker jag och Elin vidare till Koh Lanta, dar ska vi vara till mandag da vi aker vidare till Koh Lipe for att traffat Caroline och Nathalie;D