sammanfattning & topplista

Da var det dags att sammanfatta dessa 3 1/2 manaderna, kan saga att resan inte rikigt blev som jag tankt mig men ar anda valdigt nojd med den. Har haft sa sjukt kul! Min och Kamillas resa ner gick ju jatte bra dock var det ju rikigt piss att vi inte fick vara vaskor men det loste ju sig tillslut. Vistelsen i Huahin var ju inte haller sa lyckad, daligt vader dalig strand inge drag. Nej de stallet gillade ingen av oss.
Tog oss ju ner till Patong sen och motte upp Maria, Erica, Helena och Carro, dagarna dar var inte sa lyckad for mig, lag pa rummet och var sjukt i 4 dagar. Nar jag piggnat pa mig dar gjorde vi en utflykt och akte Rafting och det var nog bland det roligaste jag gjort under denna resa;p Blev sedan en hemskbuss resa till Ao Nang dar jag och Kamilla spenderad 10 dagar. Gillade det stallet och varan alskade bar. Maria lamnade oss dar efter nagra dagar och sen kom Carro och Helena till oss igen. Traffade nagra roliga killar fran Karlskoga dar och sen enkopingsborna Linus och Tobbe.

Blev sedan en batfard till Kamilla och Carolines alskade Phiphi. Spenderade ca en vecka dar och jag tatuerade mig, trodde aldrig jag skulle gora de men kamilla hade en bra taktik for att fa mig dit, hehe! Under julen akte vi tillbaka till Phuket, Kamilla till Karonbeach for att fira jul med adam som kom ner och jag till Kata beah for att traffa familjen, vilket var super roligt. Att fira jul pa stranden var en ny upplevelse. Efter att jag tillbringat nagra dagar med familjen akte jag till Kamilla och Adam for att mote upp Elin:) Vi akte sedan tillbaka till Phiphi for att fira nyarsafton tillsammans med kamillas foraldrar. blev dock en lugn nyarsafton, blev lite hart kvallen innan, mycket redbull&vodka bukets, heh! Pa phiphi hander det alltid grejer, denna gang tog jag mitt dykarcertifikat vilket var det baste jag gjort pa denna resa, dykning ar sa sjukt roligt. Efter 2 vackor dar akte Kamilla och Adam hem:(   Jag och Elin begav oss till Koh Lanta dar vi korde lite rehab och under den rehaben passade jag pa att ogoninflamation, bra tajming dar.  Rehaben dar behovdes verkligen med tanka pa ett den kommande manden spederade vi pa Koh Lipe & Langkawi tillsammans med Caroline och Natalie. och tiden pa Langkawi var den basta tiden under min resa, allt var bra med det stallet. Alla harliga Malayer vi larde kanne, barerna ja exakt allt.
Den dagen vi skulle resa till Penang fick vi for oss att boka om varan biljett 2 timmar innan baten gick. och den sista kvallen blev bland de basta kvallarna, aven den forsta kvallen samt Natalies 25ars fest ar nagra kvallar som ligger pa topplistan.

Blev en natt i Penang pa ett lyxhotell innan vi flog till Bangkok, blev en mellanlandning dar med en galen kvall innnan vi tog nattbussen till KohPangang.  Pa Kohpangang bjods det pa en karatefylla med gamnacke, fullmoonpary samt en traff med bade gamla och nya vanner. Motte dar en gamalbrev kompis och nagra andra harliga filurer.  Efter 5 dagar pa KohPangang tog vi baten over till Koh Tao, en rikigt bra o. Akte dit tillsammans med Jessica och Jannie, tillbringade aven mycket tid med 4 av Jannies vanner. Blev manga roliga dagar dar och dyka gjorde jag ocksa;D Blev sedan yttligare en nattbuss tillbaka till Bangkok. Dar dagarna bestog av massor av shopping och lungna kvallar.

och nu sitter jag har, for 98 dagar lamnade jag sverige och om 6 timmar ar det dags att aka tillbaka till kylan.
Overlag har resan varit jatte bra, traffat sa sjukt mycket underbara manniskor och det ar nog det basta med resan. Onskar att jag alltid kunnde ha de harliga manniskorna omkring mig men de ar lite svart nar vissa bor i malaysia och vissa i kiruna. ;p Ja varlden ar valdigt stor fast enda valdigt liten ;)
Denna resa far en 8/10 ;D

Topplista pa platserna jag har varit pa.
1, utan tvekan LANGKAWI
11, Karon Beah
12, Hua Hin
13, Penang

Nej nu var det dags att fa i sig lite god Thai mat for sista gangen pa ett tag.
Hors igen nar jag ar hemma i Enkoping igen;D

Varma Pussar&Kramar
Linda

dag 97 av 99

Den sista shoppingen ar nog gjord nu, blev en del tillslut och nu ar vasken valdigt full om jag sager sa;) Idag har vi segat oss, lag vid poolen en stund men sedan till rummet och tog en powernap, bade jag och elin har idag en hemsk huvudvark. Sa blir lungt aven denna kvall. Imarn vantar flygresan hem till kalla sveige, ska bli skont att komma hem till alla dar hemma och fa en vardag igen, men kylan som finns dar hemma kan jag garna skippa.
Checkar ut fran hotellet vid 5 imarn och vid 8 tankte vi ta en taxi bort till flygplatsen, sedan blir de en vantan till 23.25 da planet till Istanbull gar. Dar kommer det sen bli vantan i 3 1/2 timme innan varan flyg till Stockholm igar;D
Ar alltsa hemma i kalla sverige ca 12.00 pa torsdag. Da hoppas jag att mamma star dar pa arlanda med min vinterjacka, hahah!

lite bilder sen de senaste dagarna