93 av 99

Dag 93 pa min resa kommer vara ganska trakig, sitter pa ett internet cafe och vantar pa att klockan ska bli 2 da gar baten till champoon och dar blir det 4 timmars vantan innan nattbussen till bangkok gar. 16 timmars resa totalt har vi framfor oss, fyfan! men som elin sa imarse, de ska anda bli kul eftersom vi vet vad vi har framfor oss, 3 dagars shopping och sen en flygresa hem;D

Det senaste dagarna har det inte blivit mycket somn for min del, har blivit lite mys pa olika barer fram till 5 pa natterna, men det hare varit vart;D Var dock inte sa pigg nar klockan ringde halv 7 i tordagsmarse och jag hade somnat halv 4kvallen innan. Man ska ta vara pa alla timmar pa dygnen nu de sista dagarna. Men med tanke pa att jag skulle ivag och dyka blev jag pigg. Blev en morgonpromenad forbi 7eleven for att inhandla frukost och lunch och sedan vidare till Ban's Diving Center. Idag var det tva dyk som stod pa schemat for mig, dok med svensk kille som hette Pontus, tur att han var svensk annars hade jag varit den enda svenska pa baten av 70 personer. De forsta dyket var inte sa lyckat, min regulator lackte in vatten hela tiden sa varje gang jag andades in fick ja svalja lite gott saltvatten. Men andra dyket var rikigt nice, simmade runt och sag massa haftiga fiskare, men de coolaste var den stor stingrocka;p  Den eftermiddagen lag jag ganska utslagen pa stranden blev en liten powernap och sen pat igen, och sa va klockan halv 6 nar jag va hemma igen. Forstar inte att tiden gar sa fort nar man har kul och umgas med trevliga manniskor :)

Har hangt med en kille fran malmo som heter Johan nagra dagar, vi stter och pratar om nar vi ska aka hem och det visar sig att vi ska flyga samma plan hem, vad ar oddsen?;p

en annan rolig grej som handa i torsdags var att nar jag och elin var pa vag hem till hotellet tyckte jag att jag kande igen en kille som stod framfor mig, stannade upp, tittade och kande mig som varldens storsta fragetecken och de gjorde han ocksa, det var Darcy. Min Divemaster fran Phiphi som vi hangde med nagra kvallar. Var sa grymt roligt att traffa honom, fick en stor bamsekram som bara han kan ge. Och att jag fick traffa honom en sista gang gjorde hela den dagen;D sager bara en sak, varlden ar liten!

Har fatt lite roliga nyheter hemifran, Pappa ska pa mandag ga och kolla pa en lgh at mig genom ebh, ar 4 pa den lagenheten sa det ar bara att hoppas att den ar bra och att de andra 3 inte vill ha den;D Skulle vara rikigt skont att komma hem och veta att man har en lgh som man ska fa flytta in i snart;D

Nu ar det dags att ga ner till stranden for att saga hejda till Jannie och Jessica och de andra 4 tjejerna vi hangt med den senaste veckan! ;)

Puss&Kram
Linda

Kommentarer
Postat av: Mamma

Du har i alla fall inte sovit bort din resa, helt rätt ta vara på alla timmar som går. Saknar dig, om 5 dagar så ses vi igen!!!

2011-02-26 @ 10:02:24
Postat av: Mormor

Härligt att höra att ni har det så roligt och bra.

Längtar efter att få träffa dig, välkommen hem./Kram

2011-02-26 @ 17:53:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0